ZUS na swej stornie internetowej przypomniał, że 31 stycznia 2017 r. upływa termin składania Informacji o danych do ustalenia składki na ubezpieczenie wypadkowe – ZUS IWA za rok 2016.
Wspomnianą informację za dany rok kalendarzowy muszą przekazywać płatnicy, którzy spełniają łącznie następujące warunki:
- byli zgłoszeni nieprzerwanie w ZUS, jako płatnicy składek na ubezpieczenie wypadkowe od dnia 1 stycznia do dnia 31 grudnia roku, za który składana jest informacja i co najmniej jeden dzień w styczniu następnego roku (poprzez nieprzerwane zgłoszenie jako płatnika składek na ubezpieczenie wypadkowe należy rozumieć, iż w każdym z miesięcy roku, za który składany jest formularz ZUS IWA, przynajmniej jeden ubezpieczony podlegał ubezpieczeniu wypadkowemu),
- w roku, za który składana jest informacja, zgłaszali do ubezpieczenia wypadkowego
co najmniej 10 ubezpieczonych, - byli wpisani do rejestru REGON w dniu 31 grudnia roku, za który jest składana informacja ZUS IWA.
Szczegółowe wyjaśnienia dotyczące zasad składania i wypełniania informacji o danych do ustalenia składki na ubezpieczenie wypadkowe ZUS IWA zawiera poradnik „Zasady składania i wypełniania informacji o danych do ustalenia składki na ubezpieczenie wypadkowe ZUS IWA„.